Pharrell Williams: Erlebnisse mit Michael Jackson

AbonnentenAbonnenten: 0
LesezeichenLesezeichen: 0
Zugriffe: 107

Beitragvon Remember MJ » 14. Aug 2015, 17:56

Laut Pharrell Williams (42) war Michael Jackson (+50) immer für eine Überraschung gut.

Der Sänger ('Happy') traf den legendären Musiker ('Thriller') zwei Mal vor dessen Tod im Jahr 2009 und dabei überraschte der King of Pop seinen Kollegen jedes Mal.

"Wir gingen in einen Trailer, in einen zweigeschossigen Trailer, er hatte sogar Treppen. Michael kam rein, er war groß, stand dort, zwei wundervolle Frauen kamen herein, er küsste eine. Das war ein Moment! Das war kein einfacher Kuss, was für eine Situation! Die Frau sah brasilianisch aus, ich dachte nur 'Wow!' Er war der König darin, jemanden zu überraschen", erinnerte Pharrell sich in einer Vorschau der Apple-Music-Radioshow 'Othertone'.

Das nächste Mal, als Pharrell etwas von dem Star hörte, war er im Aufnahmestudio mit Justin Timberlake (34, 'Mirrors') und arbeitete mit dem ehemaligen Boyband-Star an einigen Songs, die er geschrieben hatte. Eben jene Lieder hatte er Jackson zuvor angeboten, doch dieser hatte sie abgelehnt. "Ich denke nicht, dass er realisiert hat, dass ich die Lieder Justin geben werde. Also, ich war gerade im Studio mit Justin und er kündigte mir den Anruf von Michael Jackson an. Ich dachte, einer meiner Freunde macht einen Scherz. Ich hörte, wie jemand Popcorn aß, daran erkannte ich ihn", lachte der Musiker.

Der Rapper fürchtete allerdings umsonst, dass Michael Jackson verärgert war, dass er seine Songs einem anderen Musiker überlassen hat. Tatsächlich wünschte er Pharrell Williams und Justin Timberlake einfach nur Glück mit den Aufnahmen.
Quelle:fan-lexikon.de
Bild
Remember MJ
Forum Admin
Forum Admin||

Re: Pharrell Williams: Erlebnisse mit Michael Jackson

Beitragvon Remember MJ » 14. Aug 2015, 18:15

Hier noch ein Bericht aus Amerika und ein Video dazu:

The king of mind control! Pharrell Williams has revealed that Michael Jackson was a master of catching people off guard -- and the first time he met the King of Pop, he was stunned to find him kissing a beautiful Brazilian woman right in front of him!

PHOTOS: Michael through the years

Talking in an exclusive preview of Sunday, August 16's OTHERtone with Pharrell Williams and Scott Vener, the "Happy" singer dishes on his first ever meeting with Jackson, and how his mind was blown when the legendary singer started making out with a hot woman right in front of him!

"I met him two times," Williams reveals on the show. "Talk about mind control, he was a genius! We get into the trailer, it's a two story trailer, the trailer has stairs!" the 42-year-old musician says, laughing.

"He comes in, he's tall, standing there, two beautiful women walk in, he kisses one. It's a moment!" Williams explains. "It ain't like no peck, it's a situation. [The women] look Brazilian, and I'm like, 'Wow!’ He's the king of catching you off guard."

Williams goes on to explain the second time he heard from the late "Billy Jean" singer, he was in a recording studio with Justin Timberlake, when he received a completely unexpected phone call.

"The [first] meeting was supposed to be for us to meet to talk about music, and the songs that he turned down, I don't think he realized that I was going to give those songs to Justin," Williams explains. "So I’m in the studio with Justin, and they say, 'Got a call for you on line 1, it's Michael Jackson," the singer goes on.

"So I'm thinking it's one of my friends trying to be funny. And I heard someone eating popcorn in my ear, that's how I know that it's him. He's the king of control, I think he invented it! He's like, 'Hey, okay, you working with Justin? Ah that's really nice, okay cool, well you guys have a great session, tell Justin I said, 'Hello,''" Williams continues. "And Justin was like, 'Who was that? Michael? Yeah he does that.'"

Wtach the preview in the clip above and tune in to listen to the whole interview on Beats 1 this Sunday, at noon PT. Previous guests of OTHERtone include Diddy, Cara Delevingne and Justin Timberlake.
Quelle:usmagazine.com
Bild
Remember MJ
Forum Admin
Forum Admin||