Die spektakulärsten Super Bowl Halftime Shows


AbonnentenAbonnenten: 0
LesezeichenLesezeichen: 0
Zugriffe: 155

Die spektakulärsten Super Bowl Halftime Shows

Beitragvon Remember MJ » 4. Feb 2013, 22:00

Die spektakulärsten Super Bowl Halftime Shows

Ein Rückblick auf die besten Halbzeit-Shows der letzten 20 Jahre: Michael Jackson, Madonna und die Black Eyed Peas.

Weiter geht's mit dem dreifachen Michael Jackson (1993). Ein beeindruckender Beginn, wie Michael nacheinander aus den zwei großen Screens des Stadions herausgebeamt wird. Und dann aus der Bühne herauszuschießen scheint. Und danach? Das sollte sich heute mal einer erlauben, in der Halbzeitpause des Super Bowl, in der ein 30-Sekunden-Werbespot 3,5 Millionen Dollar kostet, über eine Minute regungslos auf der Bühne herumzustehen. Naja, aber wenn einer für 7 Millionen Dollar herumstehen darf, dann wohl Michael Jackson. Darauf folgt dann die Inszenierung von Heal The World inklusive großer Publikums-Choreographie. Stilprägend, könnte man sagen.

www.youtube.com Video From : www.youtube.com


Den ganzen Bericht (MJ auf Seite 2) mit den dazugehörigen Videos kann man hier nachlesen und ansehen:
Quelle:http://www.zeitjung.de/kultur/8475-die-spektakulaersten-super-bowl-halftime-shows-am-3-februar-ist-es-wieder-soweit/
Bild
Benutzeravatar
Remember MJ
Forum Admin
Forum Admin||
 
Beiträge: 5926
Registriert: 06.2010
Wohnort: Neverland
Geschlecht: weiblich

How Michael Jackson Saved The Super Bowl

Beitragvon Mjj forever » 24. Feb 2013, 11:58

verschoben
der Hausmeister
RMJ


It wasn’t the competition on the gridiron that turned the Super Bowl into the world’s most valuable sporting event brand. It was competition for the game’s halftime television audience.

The NFL had been doing something special for the Super Bowl’s halftime show since its first contest in 1967. The game plan was working fine as viewership and advertising rates kept increasing. But in 1992 Fox boss Rupert Murdoch spotted a weakness: the Super Bowl’s halftime acts weren’t hip. Some decent names performed. But not the really big ones. People stopped watching at halftime. Especially the young, hip audiences advertisers crave.

Fox, which had not yet become a partner of the NFL, saw a way to score: During the 1992 game, when Gloria Estefan was performing, Fox had its popular show In Living Color do a live Super Bowl spoof, complete with a game clock so viewers could see when the second half of the Super Bowl was going to start and switch back to CBS. The episode of In Living Color was a huge hit. Ratings for the second half of the Super Bowl crashed 10 points.

Makes sense. If you are twentysomething and have had a couple of beers, would you rather see a show produced by Rosie Perez with Keenan and Ivory Wayans and Jim Carrey, or Estefan?

The NFL learned this lesson: Don’t skimp on your most-prized asset. Enter Michael Jackson for the Super Bowl’s 1993 halftime show on NBC. The biggest act on the planet for the biggest game. The Super Bowl’s ratings increased 8.6% over the previous year, and just as important, NBC kept its audience during halftime as well as the game’s second half. Last year’s halftime show with Madonna generated a higher rating than the game.

MJ had scored the Super Bowl’s biggest touchdown and the NFL, which brings us Beyonce today, has never looked back.

http://www.forbes.com/sites/mikeozanian ... uper-bowl/
Bild
Benutzeravatar
Mjj forever
Team
Team||
 
Beiträge: 1895
Registriert: 06.2010
Wohnort: Duisburg
Geschlecht: weiblich


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast

Beteilige Dich mit einer Spende
web tracker