Michael Jackson manifesto written in 1979 uncovered

AbonnentenAbonnenten: 0
LesezeichenLesezeichen: 0
Zugriffe: 130

Michael Jackson manifesto written in 1979 uncovered

Beitragvon Mjj forever » 20. Mai 2013, 20:00

By Gina DiFalco, 5/20/2013

A manifesto written by the late Michael Jackson in 1979 has been uncovered, revealing the then 21-year-old’s aspirations for his career and his future.

The manifesto was uncovered by CBS’ 60 Minutes while touring a top secret warehouse of his personal belongings.

It’s located on the back of a tour itinerary and it spells out what Jackson hoped to become as an entertainer.

He writes "MJ will be my new name. No more Michael Jackson. I want a whole new character, a whole new look. I should be a tottally [sic] different person. People should never think of me as the kid who sang "ABC," [or] "I Want You Back." I should be a new, incredible actor/singer/dancer that will shock the world. I will do no interviews. I will be magic. I will be a perfectionist, a researcher, a trainer, a masterer [sic]. I will be better than every great actor roped into one."

NY Daily News notes the letter was preserved by archivist Karen Langford.

The same year the manifesto was written, Jackson released the solo album Off the Wall that catapulted his superstardom.

http://thecelebritycafe.com/feature/201 ... -uncovered
Bild
Mjj forever
Team
Team||

Re: Michael Jackson manifesto written in 1979 uncovered

Beitragvon Mjj forever » 22. Mai 2013, 17:14

OTW-Michael: “MJ soll mein neuer Name sein”

Als Michael Jackson Off The Wall aufnahm, war er fest entschlossen, der grösste Entertainer aller Zeiten zu werden und das Image des ehemaligen Kinderstars hinter sich zu lassen. Eine schriftliche Aufzeichnung, die CBS News in ihrer “60 Minutes” Tour durch Michaels Besitztümer zeigte, verrät Einzelheiten. Auf der Rückseite eines Tour-Reiseplans hielt der damals 21-Jährige fest: “MJ wird mein neuer Name sein. Nicht mehr Michael Jackson. Ich möchte einen vollständig neuen Charakter, einen völlig neuen Look. Ich sollte eine vollständig andersartige Person sein. Die Leute sollten nie an mich denken als das Kind, das ‘ABC’ [oder] ‘I Want You Back’ sang.” “Ich sollte ein neuer, nicht fassbarer Schauspieler / Sänger / Tänzer sein, der die Welt erschüttert. Ich werde keine Interviews geben. Ich möchte Magie sein. Ich möchte ein Perfektionist sein, ein Rechercheur, ein Trainer, ein Meister. Ich möchte besser sein als jeder grossartige Darsteller in Einem zusammengefasst.” Wir hatten hier die TV-Sendung von CBS News angekündigt.

Weiterlesen unter http://www.jackson.ch/otw-michael-mj-so ... name-sein/
Copyright © jackson.ch
Bild
Mjj forever
Team
Team||